A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresők (mint például a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb mutassanak.
Felmérések szerint az emberek 90%-a keresőt használ, és az esetek 89.8%-ban az első oldalon felbukkanó találatok közül választ, kézenfekvő, hogy csak akkor van esélye rá, hogy nagyobb tömegű látogatót ? és ezáltal bevételt ? szerezzen, ha oldala ott van az elsők között a Google-ban, Yahooban vagy más keresőkben.
A keresőoptimalizálás vagy keresőmarketing révén elérheti, hogy weboldalát könnyebben megtalálják az interneten, mindezt jóval olcsóbban, mint ha reklámokra vagy hirdetésekre költene.
Az internet, mint reklámozási felület ? szemben a hagyományos reklámfelületekkel ? lehetőséget ad a vásárlói reakciók teljes körű rögzítésére, elemzésére. Minden, a weblapon bekövetkező változtatás mérhető eredményt hoz ? ráadásul a negatív vagy pozitív hatás a legtöbb esetben azonnal mérhető.
A helyes következtetések levonásához mindenekelőtt tudnunk kell, mi és miért történik a weboldalunkon. Az oldal tényleges működésén alapuló, releváns statisztikák alapján elemzést készítünk az oldal gyenge pontjairól, majd javaslatot teszünk a feltárt problémák orvoslására ? a minél nagyobb mértékű bevétel-növekedés érdekében.
Bármilyen meglepően hangzik is, a céges weblapok nagy részének nincs pontosan megfogalmazott célja. Nyilvánvalóan nem mindegy pedig, hogy az adott oldalon ? vagy annak egy adott szekciójában ? például online vásárlásra akarjuk ösztönözni a felhasználókat vagy regisztrációra, esetleg arra, hogy ők is tartalmat generáljanak. Ha a cél definiáltuk, már ?csak? azt kell megállapítanunk, hogyan érhetjük el a lehető legkevesebb pénzből a legtöbb látogatónál ezt a célt. Cégünk vállalja, hogy elemzései alapján tervet készít a weblap hatékonyságának növelése érdekében.